Τα νέα του Ιερού Ναού μας για τον Ιανουάριο

1. Θέματα Νηστείας
Στις 17 Ιανουαρίου 2018 έχουμε κατάλυση οίνου και ελαίου.
Την Τετάρτη 31 Ιανουαρίου και την Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου έχουμε κατάλυση εις πάντα λόγω της έναρξης του Τριωδίου.

2. Οι συνάξεις μας
Κάθε Τρίτη, η ώρα 9:00π.μ. Ομιλίες για νεαρές μητέρες.
·Κάθε Τετάρτη, η ώρα 4:30μ.μ Παράκληση και στις 5:00μ.μ. Κύκλος γραφής - Ομιλία για άντρες, γυναίκες, νέους & νέες
·Κάθε Σάββατο θα λειτουργούν τα κατηχητικά .
·Κάθε Τετάρτη, η ώρα 6:00 μ.μ. Χορωδία - Μαθήματα βυζαντινής μουσικής για μαθητές, και για όλες τις ηλικίες
Πληροφορίες: π. Ηλίας τηλ. 99525788

3. Δωρεάν παιδιατρική εξέταση
Κάθε Κυριακή 10 - 11 το πρωί στην αίθουσα της Εκκλησίας μας.

4. Ενοριακή Προσκυνηματική εκδρομή στην ελεύθερη Κύπρο μας
Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2018. Τιμή 30ευρώ με φαγητό, Αναχώρηση 7:30π.μ. Επιστροφή 5:00μ.μ. Αριθμός θέσεων περιορισμένος μόνο 50 άτομα. Προκράτηση θέσεων στην κ. Αναστασία Κουμή-Τσοκκή τηλ. 99684823

5. Εξωκλήσι Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης και Ιωσήφ του Μνήστορος - Ανακοίνωση - Έκκληση
Θερμά ευχαριστούμε όλους, όσοι έχουν βοηθήσει με οποιοδήποτε τρόπο μέχρι σήμερα οικονομικά και με εθελοντική εργασία. Περιμένουμε και τη δική σου δωρεά… και η πιο μικρή εισφορά είναι μεγάλη.
Για τις εικόνες και τον εξοπλισμό του υπό ανέγερση νέου εξωκλησίου αγίων Ιωακείμ και Άννης και Ιωσήφ του μνήστορος έχουν παραγγελθεί τα απαραίτητα εκκλησιαστικά είδη για τα οποία δεχόμαστε εισφορές. Υπάρχει ειδικό φυλλάδιο στην εκκλησία μας.
Όσοι επιθυμούν να ενισχύσουν οικονομικά στην αποπεράτωση του εξωκλησιού των οσίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης και Ιωσήφ του μνήστορος μπορούν να αποταθούν στον κ. Μάριο Πέροικο τηλ. 23721465.

6. Κατά το μήνα Ιανουάριο ο Εσπερινός αρχίζει στις 4:30μ.μ. ο Όρθρος τις Κυριακές στις 6:30-9:45π.μ. και τις καθημερινές 6:30-8:20π.μ.

Πέμπτη, 1 Ιανουαρίου 2015

Μέγας Βασίλειος, το λιοντάρι του Χριστού


Ἕνα ντοκιμαντὲρ γιὰ τὴν ζωή, τὶς ἰδέες καὶ τὸ κοινωνικὸ ἔργο τοῦ Μ. Βασιλείου, τὰ γυρίσματα τοῦ ὁποίου ἔγιναν στὴν Ἑλλάδα, τὴν Τουρκία, τὴν Ἰταλία καὶ τὴν Συρία.

Ὁ Βασίλειος γεννήθηκε τὸ 330μ.Χ στὴν Καισάρεια τῆς Καππαδοκίας. Σπούδασε φιλοσοφία, ἰατρική, μαθηματικὰ καὶ ρητορικὴ στὴν Ἀθῆνα. Πολέμησε τὶς αἱρέσεις καὶ ἀντιτάχθηκε στὶς αὐθαιρεσίες τῆς ἐξουσίας. Τὸ 367-368 ἔπληξε τὴν περιοχὴ τῆς Καισάρειας λιμός. Ὁ Βασίλειος πούλησε τὴν τεράστια οἰκογενειακή του περιουσία, στηλίτευε τοὺς μαυραγορῖτες, ὀργάνωνε λαϊκὰ συσσίτια καὶ μερίμνησε γιὰ τὰ παιδιὰ ὄχι μόνο τῶν χριστιανῶν ἀλλὰ καὶ τῶν ἑβραίων καὶ τῶν εἰδωλολατρῶν, χωρὶς καμία διάκριση.

Ὅταν ἔγινε ἀρχιεπίσκοπος... τὸ 370, ἔχτισε τὴ Βασιλειάδα, ἕνα συγκρότημα ἀπὸ νοσοκομεῖα, γηροκομεῖα, λεπροκομεῖα, ὀρφανοτροφεῖα καὶ σχολεῖο γιὰ τὴν ἐπαγγελματικὴ κατάρτιση ὅσων ἤθελαν νὰ μάθουν μία τέχνη. Ἡ Βασιλειάδα εἶναι τὸ πρῶτο γνωστὸ στὴν ἱστορία κοινωνικὸ ἵδρυμα, μία ὁλόκληρη πολιτεία ποὺ φιλοξενοῦσε 30.000 ἀνθρώπους. Ὁ Βασίλειος διακήρυττε ὅτι ἡ ἐλεημοσύνη ἀπὸ μόνη της δὲν ἀποτελεῖ ἀπάντηση στὴ φτώχεια, ἀντίθετα μόνη ἀπάντηση εἶναι ἡ ἐργασία καὶ ἡ δίκαιη κατανομὴ τῶν ἀγαθῶν:

«Ἐσὺ δὲν εἶσαι πλεονέκτης; Δὲν εἶσαι ἅρπαγας; Δὲν κρατᾶς γιὰ τὸν ἑαυτό σου ὅσα σου δόθηκαν γιὰ νὰ τὰ διαχειρισθεῖς πρὸς ὄφελος ὅλων; Αὐτὸς ποῦ γδύνει τὸν ντυμένο θὰ ὀνομαστεῖ λωποδύτης, ἀλλὰ αὐτὸς ποῦ δὲν ντύνει τὸν γυμνὸ μήπως δὲν ἀξίζει αὐτὴ τὴν ὀνομασία; Τὸ ψωμὶ ποὺ ἀποθηκεύεις εἶναι τοῦ πεινασμένου, τὰ ροῦχα ποὺ συσσωρεύεις εἶναι τοῦ γυμνοῦ, τὰ παπούτσια ποὺ τὰ 'χεις καὶ σαπίζουν εἶναι τοῦ ξυπόλυτου, τὰ λεφτὰ ποὺ θάβεις γιὰ νὰ μὴ στὰ κλέψουν εἶναι τοῦ φτωχοῦ. Εἶναι τόσοι αὐτοὶ ποὺ ἀδικεῖς ὅσοι αὐτοὶ ποὺ θὰ μποροῦσες νὰ βοηθήσεις.»

«Τελειότατη κοινωνία ὀνομάζω αὐτήν, ὅπου ἔχει καταργηθεῖ ἡ ἰδιοκτησία, ἔχουν ἐκλείψει οἱ προσωπικὲς διαφορὲς καὶ ἔχουν ἐξαφανιστεῖ οἱ ἔριδες καὶ οἱ φιλονικίες. Εἶναι ἡ κοινωνία ὅπου ὅλα εἶναι κοινά. Οἱ πολλοὶ εἶναι ἕνας καὶ αὐτὸς ὁ ἕνας δὲν ὑπάρχει μόνος του, ἀλλὰ ζεῖ μέσα στοὺς πολλούς.»

Δὲν εἶσαι μόνος

Ἡ σειρὰ «Δὲν εἶσαι μόνος» περιλαμβάνει 10 ἐπεισόδια, πραγματεύεται πανανθρώπινες ἀξίες ποὺ ἐκφράστηκαν σὲ κοινωνίες τοῦ παρελθόντος καὶ στηρίζεται στὰ Πατερικὰ κείμενα, τὸ Εὐαγγέλιο, σὲ κείμενα θεωρητικά, κείμενα φιλοσοφικά, κείμενα δοξαστικά, καὶ πολλὲς φορὲς προφητικά.

Αὐτὰ τὰ κλασσικὰ κείμενα περιέχουν τὴν πεῖρα καὶ τὴ σοφία αἰώνων, ἀπὸ τὴν ἀρχαιότητα μέχρι σήμερα, καὶ συνδέονται μὲ τὰ σημερινὰ προβλήματα τοῦ ἀνθρώπου, ἀνοίγοντας ἕναν γόνιμο διάλογο.

Εἶναι ἕνας λόγος ποὺ γράφτηκε ἐδῶ καὶ δυόμιση χιλιετίες ἐπίκαιρος;

Σὲ ποιὰ κοινωνία ἀπευθυνόταν;

Τί κοινὸ ἔχει μὲ τὴ σημερινή;

Μπορεῖ νὰ βοηθήσει τὸν ἄνθρωπο σὲ μία ἄλλη ὀπτική, ἕναν διαφορετικὸ προσανατολισμὸ καὶ μία ἐπαναξιολόγηση τῆς πορείας τοῦ σήμερα;

Αναδημοσίευση από: Ρωμαίικο Οδοιπορικό

Δεν υπάρχουν σχόλια: